TimeToChange blue Yinchanges

feel the change in you

YinChanges Yinyoga

Yinyoga er en rolig, helende og mere simpel yogaform, men ikke nødvendigvis en let yogaform!

Yinyoga går dybt ind i kroppen og på bedste vis arbejder den både med krop og psyke. Stillingerne er simple, da de alle udføres liggende eller siddende. Udfordringen ligger i, at stillingerne holdes i 3-7 minutter, nogle stillinger i længere tid, andre kortere. Ved at holde stillingerne i længere tid bliver kroppen og til sidst også sindet stille, og du kommer ind i en følelse af ro og afslapning.

I yinyoga arbejder vi med bindevævet, som fra naturens side er et stærkt og elastisk materiale, som snor sig igennem kroppen og binder vores knogler, led og organer sammen. Det stiver kroppen af, giver den form og holder den sammen.

Desværre oplever vi ofte, at skader, både fysiske (f.eks. forstuvninger og andre ledskader) og psykiske (f.eks. stress), skaber arvæv, blokeringer og ubalancer i bindevævet, og det bliver hårdt og spænder op, og vores bevægelsesfrihed hæmmes.
Ved at holde bindevævet elastisk og stærkt giver du styrke og smidighed til bl.a. musklerne, og vil f.eks. opleve, at andre former for træning bliver bedre og mere flydende. Så selv om du ikke styrker musklerne direkte med yinyoga, sker det indirekte ved, at du holder bindevævet stærkt og elastisk.

Yinyoga er baseret på det taoistiske koncept om yin og yang

De er modsætninger og komplementære principper i naturen. Yin er ro, stabilitet og stilhed, mens yang er bevægelse og aktivitet. Sammen skaber de en perfekt balance, som mange af os desværre mangler i vores hverdag, hvor yang fylder meget. Ved at dyrke yinyoga er du med til at skabe en større balance.

Jeg underviser i asiatisk yinyoga, som er lidt mere dynamisk end den klassiske yinyoga. Her har vi meget fokus på at skabe plads og mere energigennemstrømning i dit bindevæv.

Ved at dyrke regelmæssig yinyoga får du:

  • Forøgelse af bl.a. blodcirkulationen i kroppen
  • Større fleksibilitet og bevægelsesfrihed
  • Stilhed og dyb ro, både i krop og sind, og dermed ofte også bedre søvn
  • Reduktion af stress og angst
  • Større mobilitet i bl.a. hofter og led
  • Mere overskud
  • Bedre koncentration

Yinyoga er for alle, mænd, kvinder, øvede og nybegyndere.
Alle vil få noget ud af at dyrke yinyoga.

redigeret tuck toe e1626783934499 Yinchanges

feel the change in you…

TimeToChange blue Yinchanges

feel the change in you

Aktiviteter

Lige nu kan du deltage i disse aktiviteter, som skaber forandringer for dig

Workshops & Forløb

IMG 3563 2 scaled e1629305578593 Yinchanges

Retreats

Retreats 1 scaled e1629305621226 Yinchanges

Firmayoga

forloeb1 scaled e1629305677573 Yinchanges